Aku, Warden, dan ..........

Friday, January 16, 2009

Assalamulaikum,

Hari ini merupakan Hari Jumaat. Di Kedah merupakan hari cuti. Seminggu sudah saya menjalani latihan mengajar di Sekolah Menengah Teknik Alor Star. Sejenak saya terfikir, ianya mengenang sejenak kenangan saya ketika saya duduk di asrama. Disini sekolah ini, saya dilantik oleh pihak sekolah sebagai Warden dan saya juga menginap di asrama. Wau...satu perkara yang saya tidak pernah pikir dalam hidup saya. Saya masih ingat ketika saya tingkatan 4, saya selalu memperlekehkan tugas warden di asrama.(ketika itu pikiran saya masih cetek), sekarang saya adalah WARDEN!!!!!

Sepanjang pemerhatian seminggu saya di asrama ini, pelajar-pelajar sini bolehlah dikatakan baik. Ini kerana sekolah teknik ini adalah antara sekolah teknik terbaik di Malaysia, jadi pelajar-pelajar disini adalah cerdik..Saya berdepan dengan pelajar yang mempunyai akal yang cerdik tetapi nakal....susah untuk dijangka....

Namun begitu saya akan cuba yang terbaik untuk jalankan tanggungjawab ini. Saya akan menggunakan pengalaman saya sebagai bekas pelajar asrama selama 7 tahun..Insyallah, saya akan jadi sebagai warden yang mesra pelajar...)

p/s...teringat cikgu radzi

1 comments:

Anonymous said...

wassalam 'alaik..

oh, warden rupenye. hehe, maaflah dh lama x lawat blog ni. huhu..
anyway i wish u all the best 2 b a great teacher, yah! =D

barakallahu fik..