Lu Pikirla Sendiri.....

Thursday, August 7, 2008

Assalamulaikum....

Hari ini mcm biasela saya still meneruskan kehidupan yang mencabar sebagai seorang mahasiswa di IPTA.mungkin dengan kerja PSM still membuatkan hari-hari mendatang semakin sukar..cume arini saya ingin berkongsi tentang dimanakah peranan kita sebagai mahasiswa dalam membantu golongan yang lebih memerlukan?mengapa saya bercakap tentang hal ini kerana petang td da;a, sekitar 3.34 pm di depan CIMB Bank Parit Raja saya terserempak dengan seorang warga emas yang cacat penglihatannya.saya secara kebetulan melalui jln tersebut menyedari 2 org pelajar universiti saya sedang juga ingin melintas jln bersama warga emas tersebut..apa yang menyedihkan mereka lgsg mengabaikan warga emas tersebut dan sibuk dengan telefon bimbit mereka....alahai,maluye saya.jika saya tidak menaiki motor tadi insyallah saya bantu.bkn utk mengatakan saya baik,tpi bkn iiu satu TANGGUNGJAWAB SOSIAL...xpelah,nasib baik warga emas tersebut selamat melintasi jalan tersbut.....

p/s..lu pkirla sendiri....

0 comments: